Tworzenie stron internetowych

przez Sobolewski Przemysław

Dlaczego tworzymy strony www?

Odpowiednio zaprojektowana strona internetowa może przynieść szereg korzyści dla biznesu. Współcześnie, gdy znaczna część potencjalnych klientów przeniosła swoją aktywność do internetu, każda firma powinna posiadać swoją wizytówkę w przestrzeni wirtualnej. Bez względu na to, czy działa ona w branży gastronomicznej, czy samochodowej itp., musi postawić na efektywną stronę internetową. Jakie zalety to ze sobą niesie?

Strona internetowa: kiedyś a dziś .

Pomimo tego, że internet jest stosunkowo młodym wynalazkiem, to współcześnie nie wyobrażamy sobie bez niego codziennego funkcjonowania. Nie tylko zapewnia on szybki przepływ informacji na świecie czy sprawną komunikację między osobami, które znajdują się na przeciwległych krańcach globu. To także bogate źródło wiedzy, rozrywki, ale i duże udogodnienie np. w kwestii dokonywania zakupów czy dokonania rezerwacji w hotelu lub restauracji.

Po raz pierwszy interent został pokazany szerszej publiczności w 1990 roku, ale wówczas mało przypominał obecnie znaną wszystkim formę. Rok później, jeden z jego współtwórców Tim Berners-Lee zakodował pierwszą stronę internetową

natomiast w 1995 roku firma Microsoft wypuściła pierwszą przeglądarkę. Na przestrzeni lat, poza tekstem, na witrynach zaczęło pojawiać się coraz więcej zdjęć, paternów w tle czy animowanych gifów. W tym krótkim okresie czasu strony internetowe ewoluowały do współczesnej formy, stanowiąc tym samym wyraz ekspresji lub wyznacznik profesjonalizmu danej jednostki.

Obecnie liczba witryn z roku na rok rośnie, podobnie zresztą jak rozrasta się sieć internautów. Strona internetowa jako pierwsza daje przedsiębiorcom tak dużą szansę na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami z całego świata. Co więcej, stały się one responsywne – a więc dostosowane do urządzeń mobilnych. Dzieje się tak, gdyż internet towarzyszy społeczeństwu cały czas: na smartfonie, tablecie czy laptopie.

Dlaczego warto posiadać profesjonalną stronę firmową?

Poprawa wizerunku działalności, usprawnienie systemu sprzedaży czy znaczne rozszerzenie zasięgu na rynku – to tylko jedne z wielu zalet posiadania profesjonalnej strony firmowej. Stanowi ona obecnie formę wizytówki i pierwszą drogę kontaktu z klientem. Jeśli posiada ona atrakcyjny projekt graficzny, przemyślane logo oraz ciekawy i wartościowy content to z pewnością przyniesie firmie znaczne korzyści wizerunkowe. Profesjonalna strona firmowa jest zarazem formą promocji, jak i strategicznym elementem budowy świadomości marki.

Ponadto wpływa ona na efekty sprzedaży, gdyż za jej pomocą można w ciekawy sposób zaprezentować ofertę czy dotychczasowe realizacje. Zarówno unikalny opis, jak i atrakcyjna grafika potrafią przekonać klienta do skorzystania z określonych usług czy zakupu danych produktów. Nie bez znaczenia są również działania z zakresu SEO/SEM, dzięki którym dana witryna znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania, a tym samym może dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Warto jednak pamiętać, że profesjonalna strona internetowa musi być zarazem czytelna, intiucyjna oraz prosta w obsłudzę dla użytkownika. Z tego powodu warto powierzyć tworzenie witryn doświadczonym ekspertom, takim jak choćby nasza firma Consistent 🙂